تسبیح با هستی

سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَى - الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى - وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى- وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى- فَجَعَلَهُ غُثَاء أَحْوَى- سَنُقْرِؤُکَ فَلَا تَنسَى....

تسبیح با هستی

سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَى - الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى - وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى- وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى- فَجَعَلَهُ غُثَاء أَحْوَى- سَنُقْرِؤُکَ فَلَا تَنسَى....

تسبیح با هستی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام بر تمامی هستی و سلام بر تمامی آنها که همیشه در جستجوی حقیقت و باطن و اسرار آفرینش هستند و حتی لحظه ای از درنگ بازنمی ایستند.
خدایا از تو یاری می جویم تا از خود حقیقت عبودیت را بطلبم و به واسطه عمل کردن به علم طالب علم باشم و از تو طلب فهم نمایم تا مرا بفهمانی.
seify.hassan@yahoo.com
seify.hassan@gmeil.com
seify.hassan@hotmail.com
09145019199
04272622265

نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۷ تیر ۰۰، ۰۹:۲۲ - آلپ صنعت
    عالی

جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۱۹ ب.ظ

۲

 

 

‍‍‍پارتی کردن ، مشروبات الکلی و سیگار از نگاه شبکه ی manoto2

قسمت های مربوط به این موضوع از مستند یاد شده  را با دقت زیادی گوش داده و به این صورت که ذره ذره هنگام پخش آن متوقف کرده ، یه خورده مینوشتم و دوباره پخش میکردم و همین کار را تا اتمام مستن انجام دادم و آن را برای نمایش در وبلاگ تایپ نمودم که متن تایپ شده به صورت دقیق به شرح زیر میباشد:

بعضی از انتخاب ها ما را در معرض آسیب هایی  قرار میدهند که حتی سلول های جوان نمیتوانند این آسیب ها را ترمیم کنند.

‍‍‍‍بارتی کردن یکی از قسمت های دوره سوم زندگی است.

همه ی ما میدانیم که سیگار به شش ها آسیب میرساند ولی سیگار تنها خطری نیست که ما را تهدید میکند.

از روزی که متولد شدیم گوش ها تدریجاْ بر اثر صداهای بلند آسیب دیده اند. مشگل در اعماق گوش های ما قرار دارد. بشت استخوانچه و درون حلزون گوش. این مو ها بخوبی کار میکنند. سریوسیلیا صدا را به تحریک کننده ی عصبی تبدیل میکند اما آنها بسیار آسیب بذیر هستند. صداهای بلند این سلول های غیرقابل تعویض را از بین میبرند. بیشترین تاثیرات بر موهایی وارد میشوند که به فرکانس های بالا باسخ میدهند. شاید به خاطر این که صداهای بسیار بالا و تیز ریشه ی موها را با خشونت بیشتری به حرکت در می آورد. این تاثیرات هنوز آنقدر کم هستند که متوجه آنها نمی شویم  ولی محدوده ی فرکانسی شنوایی ما کم شده است.

یکی دیگر از منابع آسیب رسانی الکل است. با وجود این که نوشیدن الکل در جامعه نشانه ای از بزرگ شدن است ولی الکل یک سم است. وقتی که الکل را وارد گردش خون میکنیم هم بر اندام های ما و هم بر احساسات ما تاثیر میگذارد. چند بار نوشیدن الکل ضربان قلب و فشار خون را بالا میبرد و این امر باعث میشود که احساس لختی کنیم و نمیتوانیم از بروز احساسات جلوگیری کنیم و بین اعضا هماهنگی برقرار کنیم. این احساسات نتیچه ی عکس العمل های شیمیایی درون مغز هستند. مخصوصاْ در این ناحیه(یعنی ناحیه ی مخچه). ناحیه ای که مخصوص هماهنگی و تعادل هست.الکل باعث عدم تعادل شیمیایی در نورون میشود. وقتی که بعضی از سینابس ها علامت هایی بیشتر از حد معمول را باسخ میدهند بقیه ی سینابس ها بسته میشوند. هرچقدر که (الکل را) بیشتر مینوشیم تعداد بیشتری از سینابس ها تحت تاثیر قرار میگیرند. الکل مغز را به اشتباه می اندازد و مغز فکر میکند که ما بیش از اندازه آب خورده ایم و بنابراین مغز به کلیه ها دستور میدهد تا بیشتر کار کنند و این مایع با ارزش را به مثانه بفرستندد. شاید الان احساس کم آبی نکنیم ولی صبح فردا داستان متفاوت هست. بعد از یک میهمانی این کبد هست که آشفتگی ها را برطرف میکند. کبد مرکز کنترل بیوشیمیایی بدن هست . کبد 500 عملیات مختلف را انجام میدهد و یکی از آنها تبدیل سموم به مواد شیمیایی بی خطر هست و الکل یکی از این سموم هست. این فرایند نیازمند آب هست و برای کبد اهمیتی ندارد که این آب از کجا میاید . 75 درصد مغز را آب تشگیل میدهد. و وقتی که کبد تقاضای آب مینماید این مغز هست که صدمه میبیند. آب و مواد معدنی اصلی از مغز مکیده میشوند و مغز در داخل جمجمه جمع میشود و از جمجمه فاصله میگیرد  و بنابراین  یک سردرد بسیار خاص را تجربه میکنیم. بهترین راه درمان در این مواقع این هست که حتماْ مقداری آب بنوشید.

برای دانلود فایل تصویری با فرمت wmv  متن تایپ شده ی بالا اینجا را کلیک کنید.

منبع : مستند اسرار بدن انسان دقایق بین 00:58 تا 01:04 که از شبکه ی manoto2 بخش گردیده است.

تهیه و تایب: حسن سیفی

 

نظرات  (۲)

سلام دوست عزیز:
مطالب جالبی بود.بلاگ خوب و زیبا با مطالب ارزنده ای داری.منتظر حضور گرمت هستم.یا علی
خسته نباشید و خدا قوت خوب وعالی . فیض بردم . براوو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی